Визитката е лицето на вашия бизнес!

Отделете време на дизайна!

Казвам се Калин и съм собственик на www.pe4atam.com, сайт за експресен дигитален печат.

Когато правя визитки си задавам няколко въпроса и се опитвам да намеря отговорите с помоща на човека за когото ги подготвям. Понякога не се получава, но по-често всички са доволни от крайния резултат.

Визитки как да подготвим файл за печат

Какви са въпросите и защо са важни?

За какъв бизнес става въпрос
Важно е защото да направиш дизайн за магазин за хранителни стоки например няма нищо общо с визитка за авилиния например, стилът е много различен, насоченоста е съвем различна и т.н.

Какво очаква клиента
В много случай някой е дал визитка която ви е харесала като дизайн, материал, екстри като обемен лак, ламинат, ефектен картон и вие искате точно такава! Подредбата вероятно няма да е същата, дизайна със сигурност ще е различен, но общата визия и усещането ще останат същите.

Как и къде ще се съхраняват и пренасят визитките
В джоба... Много ясно...
Е да, но след две седмици ще са опърпани и издрани и в 90% от случайте печатницата ще е "виновна". Това ми се случва няколко пъти и винаги се опитвам да обясня, че материала, покритието и начина на съхранение са от огромно значение.

Колко визитки ще поръчате
Този фактор оказва значително влияние върху цената за изработка и то в полза на клиента. Ако поръча сто визитки ще ги получи за 8 лева, но ако поръча 500 броя ще струват 35 лв.

Цветове, снимки, размери
Тук вече става сложно, ако има снимки или графични елементи визията трябва да се наддаде за да изглежда добре визитката след като се обреже от четирите страни. Текста трябва да е с минимум 3 мм от всяка страна навътре от крайния размер. Размери има всякакви, поне шест различни размера правим ежедневно и въпреки всички стандарти хората си измислят нови и нови размери според идеите си, тъй че ще спомена само двата най-популярни - 9х5 см и 8,5х5,5 см, като втория размер е по-практичен когато визитката се носи в портфейл например.

Най-срещаната грешка при подготвяне на визията е текста да се долепи до ръба - там където трябва да се обреже за да се получи финалния продукт. Втората основна грешка е да вярвате на монитора на който работите за цветовото предаване. Няма вариант вашия монитор и нашите машини да са калибрирани еднакво цветово. Всеки ден въздуха има различна влажност, налягане, запрашаване - неща от огромно значение как машината ще работи, как хартията приема мастилата и т.н.

Относно формата на файла е най-добре ако ни дадете PDF файл, вече има много безплатни програми за оформление които могат да запишат качествени файлове. Най-лошия вариант е да направите дизайна и да запишете всичко като JPG файл, текста ще има проблеми и като качество и като цвят.

В много случай и особено при повече бройки и когато имате фирмен цвят който искате да спазим, е хубаво да се пусне цветна проба на нашата машина за да видите какво ще получите.

Темата е с продължение, което може да очаквате в най-скоро време.

Ако желаете да разработим дизайн моежет да се свържете с мен на този мейл

Сигурен съм че има много други въпроси и мнения и ще се радвам да ги споделите и да ги коментираме.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Работни и Стенни Календари 2014

Светлинна реклама

За нашите кафета